خانه / برق / گزارش کارآموزی / گزارش کارآموزی شرکت آسانسوری
گزارش کارآموزی شرکت آسانسوری
گزارش کارآموزی شرکت آسانسوری

گزارش کارآموزی شرکت آسانسوری

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت آسانسوری در این پست قرار گرفته است ، این گزارش کار پیرامون نحوه راه اندازی و نصب آسانسور و محاسبات آن است .

توضیحات اختصاصی سایت مهندس :

به بهانه این پست بهتر دیدم توضیحات کلی و ابتدای در مورد آسانسور رو برای علاقه مندان در اینجا بنویسم.

آسانسور از  بخش های اصلی از جمله چاه آسانسور ، درب و ریل ها ، کابین ،قاب وزنه، موتور و تابلو کنترل تشکیل شده است.

آسانسورها را به روش های گوناگون دسته بندی می کنند از جمله می توان به دسته بندی آسانسور ها بر اساس موارد بکارگیری آن اشاره کرد که به آسانسورهای نفر بر ، حمل بار و تخت بر  تقسیم بندی می شوند .

از جمله دیگر دسته بندی ها می توان به دسته بندی بر اساس نیروی محرکه آسانسور اشاره کرد که به 2 دسته اصلی آسانسورهای هیدرولیکی  و کششی تقسیم بندی می شوند، آسانسورهای هیدرولیکی نیروی خود را از طریق فشار روغن و آسانسورهای کششی نیروی خود را از طریق موتورهای الکتریکی تامین می کنند ،در این میان آسانسورهای کششی کاربرد بیشتر دارند و آسانسورهای هیدرولیکی معمولا برای تعداد طبقات کم و ظرفیت باری زیاد استفاده می شوند.

آسانسورهای کششی :

این نوع آسانسورها داری یک موتور الکتریکی سه فاز هستند (البته مدلهای تک فاز آن نیز موجود است) که در داخل موتورخانه نصب می شوند ، کابین و قاب وزنه ( قاب وزنه وسیله ای است که وزنه های تعادل را در خود نگه می دارد ) به وسیله سیم بکسل به موتور وصل هستند و موتور وظیفه جابجای این دو را دارد به طور کلی می توان سیستم آسانسور را  به یک الاکلنگ تشبیه کرد.

آساسنور داری سیستم  نجات الکتریکی و سیستم نجات مکانیکی است ، به این معنا که حتی با قطع برق مشکلی از نظر ایمنی برای مسافران به وجود نمی آید البته امروز بیشتر آسانسورها داری سیستم برق پشتیبان هستند که در صورت قطع برق وارد مدار می شود و مسافران به دام افتاد در داخل آسانسور را بطور اتوماتیک نجات می دهد.

موتور آسانسور و تجهیزات برقی و برخی از تجهیزات سیستم نجات آسانسور به وسیله تابلو کنترل آسانسور کنترل می شوند.

تابلو کنترل آسانسورهای کششی خود به 2 دسته : تابلوهای معمولی دو سرعته و تابلو های درایو دار تقسیم بندی می شوند که براساس نیاز از میان این دو یکی را برای نصب انتخاب می کنند ، تابلوهای کنترل دو سرعته معمولی قیمت پایین تری دارن اما تابلو های درایو دار  برتری که نسبت به تابلو معمولی دو سرعته دارند این است که داری حرکت نرم تری هستند و سروصدای کمتری بخاطر حرکت نرم خود تولید می کنند.

دانلود: لینک مستقیم یک  | لینک مستقیم دو
حجم :332 KB
فرمت:  PDF
پسورد : www.mohandes.org

درباره رسول

دانشجوی کارشناسی ارشد برق ، علاقمند به برنامه نویسی ، امیدوارم نوشته های من مورد توجه شما بازدید کننده محترم قرار بگیرد.

4 دیدگاه

  1. اسانسور (کابین سازی ) هم جزُ رشته الکترونیک صنعتی میشه برای کارورزی

  2. حکمت الله بستاقی زرهباشی

    مشکل دانلود دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. حکمت الله بستاقی زرهباشی

    در دانلود مطالب مشکل دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

سوال امنیتی را پاسخ دهید؟ * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

bigtheme
رفتن به بالا